KärcherNews 1/39/2015 - page 25

25
KÄRCHER
NEWS
Technologie Kärcher
ki lodu, powodujące zniszczenie karoserii.
Aby mieć pewność, że szczotka jest czysta,
pozbawiona piachu i lodu należy przed jej
użyciem opłukać ją strumieniem wody pod
wysokim ciśnieniem.
W miejscu, gdzie przechowujemy środki
chemiczne powinna panować temperatura
powyżej 10 °C, w niższych temperaturach
może dojść do zmiany charakterystyki pre-
paratów. Szczególnie wrażliwe na działanie
niskich temperatur są woski. Proces wosko-
wania to nic innego jak nałożenie na lakier
warstwy ochronnej. Regularne nakładanie
tworzy warstwę zabezpieczającą lakier
przed matowieniem, a także czynnikami
atmosferycznymi, solą, ptasimi odchodami,
owadami, kurzem. Wosk zmniejsza ryzyko
powstawania mikrorys, a w efekcie korozji.
Woskowanie płynnym preparatem zapew-
nia lśniący połysk i szybkie osuszanie sa-
mochodu poprzez rozrywanie filmu wodne-
go nawet podczas deszczu.
Kärcher poleca całą gamę wosków tj. RM
820, RM 821, RM 824, czy nowe zapacho-
we CP 945 i CP 950. Woski Kärcher, oparte
na nanotechnologii, wyróżniają się znacz-
nie mniejszymi cząsteczkami, aniżeli stan-
dardowe woski, dlatego z łatwością wnikają
w głąb lakieru tworząc skuteczną powłokę
ochronną. Warto zabezpieczyć samochód
woskiem twardym przed nadejściem mro-
zów, nanosząc go tylko w dodatnich tem-
peraturach.
Zimą ważną kwestią jest osuszanie. Obok
osuszacza RM 821, RM 833, który zrywa
napięcie powierzchniowe wody (tworzą
się większe krople wody, które są łatwo
zdmuchiwane), warto zastosować dmucha-
wę po spłukaniu pojazdu wodą osmotycz-
ną, pozbawioną wszelakich zanieczyszczeń.
Najlepiej połączyć wszystkie czynniki tj.
chemiczny (środek osuszający) z mecha-
nicznym (dmuchawa).
Zimą lepiej wybrać szampon z woskiem,
niż sam szampon. Zapewnia to powstanie
cieniutkiej warstwy ochronnej, która zabez-
piecza lakier przed oddziaływaniem czyn-
ników zewnętrznych (sól, brud). Niestety
ochrona tego typu nie będzie długotrwała
i trzeba ją powtarzać. Nasze preparaty RM
811, RM 812 posiadają specjalną formułę
nieniszczącą wosku, chroniącą zarówno la-
kier jak i szczotki. Ważne jest aby zakon-
serwować podwozie, które jest szczególnie
narażone na żrące działanie soli, pamięta-
jąc aby wcześniej doprowadzić je do bez-
względnej czystości, usuwając stare war-
stwy, piach, rdzę czy chemię.
W niezabezpieczonych woskiem samocho-
dach, podczas mycia w ujemnych tempe-
raturach woda może wnikać w odpryski,
mikrowgłębienia w lakierze, a zamarzając
w szczelinach zwiększa swoją objętość,
co może skutkować uszkodzeniami. Warto
po umyciu pozostawić samochód na kilka
godzin w dodatniej temperaturze (cienka
warstwa wody może zamarznąć już przy
-5). Lepszym pomysłem od umycia auta
i pozostawienia go na mrozie jest umy-
cie auta bezpośrednio przed podróżą, bo
wtedy ogrzewając samochód dla komfortu
pasażerów, ograniczymy poziom wilgoci
w samochodzie i zamarzanie szyb od we-
wnątrz.
Nie można zapomnieć o zabezpieczeniu
zamków oraz uszczelek samochodu przed
zamarzaniem środkami na bazie tłustej wa-
zeliny technicznej.
Reasumując na zimowym myciu nie warto
oszczędzać. Wybierając rodzaj programu
wybierajmy opcje dodatkowe tj.: wstęp-
ny oprysk, program aktywna piana, mycie
podwozia, suszenie, a nawet podwójne su-
szenie, a przede wszystkim woskowanie.
Wszystko po to, żeby zapewnić jak najlep-
szą ochronę dla naszego auta.
1...,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24 26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,...40
Powered by FlippingBook